مقالات

راهنمای انتخاب ارتفاع پشت و کمر کوله پشتی

ارتفاع پشت و کمر کوله پشتی

گستره سایزهای مختلف کوله پشتی ها گاهی همه ما را گیج می کند. کوله پشتی های زیادی در اندازه های عادی (regular)، بزرگ (large) و مخصوص بانوان روانه بازار می شوند و بسیاری از آنها سیستم پشت قابل تنظیم دارند. این مقاله حاوی اطلاعاتی در زمینه انتخاب سایز کوله پشتی و نحوه ایده آل انطباق آن بر پشت شماست.

ارتفاع پشت کوله

کوله های بسیاری مخصوصا کوله های بزرگ و دارای لیتراژ بالا، در ارتفاع های پشت مختلفی تولید می شوند و یا سیستم پشت آنها به گونه ایست که ارتفاع پشت آنها قابل تنظیم است. برای انتخاب بهترین کوله پشتی برای پیاده روی اربعین و کوله های کوهنوردی و مدرسه ارتفاع نیم تنه شماست که نکته کلیدی در انتخاب سایز کوله است و نه قد. افراد بلند قد ضرورتا نیم تنه بلندی ندارند، همانطور که گاهی افراد کوتاه قامت نیم تنه بلندی دارند.ارتفاع نیم تنه شما از مهره C7 ستون فقرات ) استخوانی که به هنگام خم کردن گردن بیشتر از بقیه بیرون می زند) شروع شده و تا استخوان لگن ادامه می یابد. این اندازه گیری به شما یک ایده درباره سایز پشت کوله ای که می خواهید خریداری کنید را می دهد.
به طور مثال کوله های لوالپاین به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند:
Regular pack: ارتفاع پشت از 19 تا 22 اینچ
Large pack:  ارتفاع پشت از 19 تا 24 اینچ
ND مخصوص بانوان): ارتفاع پشت از 15 تا 20 اینچ)

کمر کوله ( دور لگن)

کمربندهای کوله ها در مدل های بالشتک دار، فنی و پایه عرضه می شوند. مدل های بالشتک دار و فنی طوری طراحی شده اند که وزن بار کوله را حول استخوان لگن پخش می کنند به جای آنکه کل وزن را شانه ها تحمل کنند. کمربند های پایه همانطور که از نامشان پیداست، فقط برای نزدیک نگه داشتن کوله به بدن و حفظ ثبات کوله طراحی شده و باری را پخش نمی کند.
یک کمربند فنی که به درستی فیت شده باشد برای حمل بار سنگین در مسافت ها و زمان های طولانی ضروری است. هدف شما باید این باشد که درصد بالایی از وزن کوله به وسیله این کمربند به استخوان لگن و از آنجا به پاها منتقل شود. بسته به وزن کلی کوله، نوع چیدمان، و نظر شخصی شما، نحوه فیت کردن کمربند می تواند متفاوت باشد.
یک کمربند بالشتک دار دقیقا باید روی استخوان لگن شما فیت شود ( جایی که شما معمولا به هنگام استراحت دستتان را به آنها می گیرید)
برای فیت شدن کامل، بالشتک های کمربند باید کل استخوان های لگن را در بر بگیرد تا بیشترین پخش بار را ایجاد نماید. اگر کوله را کاملا بالای لگن ببندید به این معنی است که با حرکت شما کوله نیز حرکت خواهد داشت و ناراحت خواهد بود. پایین تر بستن کوله نیز ناراحتی و قوز کردگی ایجاد می نماید.
کوله های زنانه (ND) در استاندارد خود با کمربندهای سایز اسمال می آیند. کوله های مردانه یا عمومی در استاندارد با کمربندهای سایز رگولار (regular) می آیند. کوله های با سیستم پشت لارج  همراه با کمربندهای استاندارد لارج می آیند.

 

سایز کمربند کوله پشتیاندازه دور استخوان لگن پیشنهادی 
Small33″ – 45″
Regular35″ – 51″
Large39″ – 51″
امتیاز شما

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *